قیمت ساندویچ پانل چگونه محاسبه می‌شود؟


ساندویچ پانل، سازه‌ای است که کاربری‌های مختلف و انواع متعدد دارد. بنابراین باید حتما با مقاومتی بالا و کیفیتی مناسب تهیه شود تا بتواند جهت کاربرد برای متریال‌های ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

به طور کلی، قیمت ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح ساختمانی از نظر اقتصادی، بسیار مناسب‌تر است. قمیت ساندویچ پانل بر اساس متر مربع مورد محاسبه قرار می‌گیرد. بنابراین بسته به میزان وسعت و یا متراژ این سازه، قمیت ساندویچ پانل نیز متفاوت می‌شود.

قابل ذکر است که ساندویچ پانل‌ها به دلیل دوام بالایی که در مواد تولید شده آن‌ها به کار گرفته شده است می‌توانند عمر بالایی داشته باشند.

همین عامل باعث شده تا تعداد زیادی از افراد مایل باشند تا از نوع دست دوم این ساندویچ پانل‌ها هم استفاده کنند که طبیعتا قیمت این سازه‌ها در نوع دست دوم آن‌ها با نوع دست اول این پانل‌ها متفاوت و بسیار کم هزینه‌تر است.

عوامل موثر دیگر در قیمت گذاری ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل‌ها هم‌چنین به عوامل دیگری هم بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان به ورق‌های متفاوتی که در ساخت این ساندویچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد.

همان‌طور که می‌دانیم این ورق‌ها از جنس فولاد، گالوانیزه، الوزینک، آلومیینوم و … تولید می‌شوند. بنابراین هر کدام از این ورق‌ها و جنس آن‌ها قیمت متفاوتی در ساندویچ پانل در بر دارد. از طرف دیگر ضخامت این ورق‌ها نیز در تعیین قیمت ساندویچ پانل نقش موثر دارد.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت این پانل‌ها می‌توان به لایه عایق به کار رفته در بین دو لایه ورق‌های ساندویچ پانل اشاره کرد. این لایه‌های عایق از جنس‌های مختلف پلی اورتان، پلی استایرن، xps و پشم شیشه و پشم سنگ تولید می‌شوند که هر یک دارای قیمت‌های مختلف هستند بنابراین کاربرد هر یک از این لایه‌‌های عایق، قیمت متفاوتی را هم برای ساندویچ پانل در بر خواهد داشت. ضخامت این لایه‌ها نیز در تعیین قیمت ساندویچ پانل موثر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *