ورق ساندویچ پانل از چیست؟


ساندویچ پانل، یک متریال ترکیبی است و از یک عایق که دارای خواص فیزیکی و شیمیایی است و در دو لایه، به وجود آمده است. برای ساخت و تولید ساندویچ پانل‌ها از مواد مختلفی استفاده می‌شود که در بسیاری از موارد به صورت ترکیبی ایجاد شده‌اند.

از جمله جنس‌هایی که در ساخت ورقه‌های ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به ورق گالوانیزه، آلوزینک و ورقه‌های آلومینیومی اشاره کرد که هر یک مخصوص استفاده در مکان‌های خاص هستند.

ورق‌های گالوانیزه در ساخت ساندویچ پانل

ورق گالوانیزه در برندهای مختلفی در ایران تهیه می‌شود. از ورق‌های گالوانیزه استفاده‌های بسیاری به عمل می‌آید. یکی از موارد کاربرد این ورق‌ها در ساخت انواع ساندویچ پانل است. در حقیقت یکی از موادی که در ساخت ساندویچ پانل استفاده بسیار بیشتری دارد و مرسوم‌تر است ورق‌های گالوانیزه است.

از جنس ورق گالوانیزه به ویژه در اماکنی که مرطوب هستند برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌شود. هم‌چنین در شرایط آب وهوایی ساحلی نیز به کارگیری ورق گالوانیزه در ساخت ساندویچ پانل بسیار موثرتر و بهتر است.

ورق‌های آلوزینک در ساخت ساندویچ پانل

ورق‌های آلوزینک از جمله متریالی هستند که در ساخت انواع ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق آلوزینک، نوعی از فلز گالوانیزه نورد شده است که به صورت ترکیبی و با آلیاژهای متعدد ایجاد شده است. این آلیاژها شامل آلومینیوم، روی، سیلیکون و.. هستند.

ورق‌های آلومینیوم در ساخت ساندویچ پانل

این نوع ورق‌ها از آلومینیوم ایجاد شده‌اند و در ساخت ساندویچ پانل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. طرح‌ها و رنگ‌های متعددی از این محصول وجود دارد. ساندویچ پانلی که از جنس آلومینیوم به وجود آمده است بسیار سبک وزن است.

ورق‌های آلومینیوم به مرور زمان به دلیل خواصی که داشتند جایگزین فلز قلع شدند و در ساخت انواع ساندویچ پانل نیز به کار گرفته شدند. از جمله خواص فلز آلومینیوم می‌توان به سبک بودن، قابلیت خم شدن، ضد زنگ بودن و… اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *