بررسی انواع ساندویچ پانل


ساندویچ پانل‌ها به طور کلی در چند دسته تهیه و تولید می‌شوند که عبارتند از: ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سردخانه‌ای، ساندویچ پانل اتاق تمیز.

ساندویچ پانل سقفی

این نوع از ساندویچ پانل جهت کاربرد در سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از ساندویچ پانل‌ها از دو لایه ورق تشکیل شده‌اند و بین ورق‌ها نیز عایق فوم پلی اورتان قرار داده می‌شود. به دلیل شکل ذوزنقه‌ای ورق فوقانی پانل سقفی، امکان اورلپ شدن وجود دارد. این امکان باعث می‌شود تا سقف مورد نظر، به خوبی آب بندی شود. ساندویچ پانل‌های سقفی در ضخامت‌های 3، 4، 5، 6، 8 و 10 تولید می‌شوند.

ساندویچ پانل دیواری

این نوع از ساندویچ پانل جهت کاربرد در دیواره‌های سوله‌های صنعتی و کارگاهی، اداری و مسکونی قابل کاربرد هستند. این ساندویچ پانل‌ها در ضخامت‌های مختلف 4 تا 5/12 سانتی‌متر تولید می‌شوند. ساندویچ پانل دیواری به گونه‌ای طراحی شده است که یک طرف آن دارای تو رفتگی است و طرف دیگر آن بر آمدگی دارد این عامل باعث می‌شود تا لبه‌ها در هم متصل شوند و هم‌پوشانی ایجاد کنند.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای معمولا در ضخامت‌های 8 سانتی‌متر و 15 سانتی‌متر تولید می‌شوند و در سردخانه‌ها  و در دیوار و سقف آن‌ها قابل کاربرد هستند. این نوع از ساندویچ پانل‌ها به دلیل اینکه ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارند جهت کاربرد در سردخانه بسیار مناسب هستند.

ساندویچ پانل اتاق تمیز

به این نوع از ساندویچ پانل‌ها ساندویچ پانل دیواری دو رو صاف نیز گفته می‌شود. این ساندویچ‌ها بدون شیار هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی دارند. سطح این ساندویچ پانل‌ها صاف است بنابراین امکان تجمع گرد و خاک، میکروب و باکتری بر روی سطح آن‌ها بسیار کم است. بنابراین این ساندویچ پانل‌ها جهت کاربرد در اتاق عمل بیمارستان‌ها، کارگاه‌های تولید دارو، کارخانه‌های تولید واکسن، کارگاه‌های تولید مواد غذایی و…. مناسب هستند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *